Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
Nowy sprzęt i ustawienia make.conf
View unanswered posts
View posts from last 24 hours
View posts from last 7 days

 
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Polskie forum (Polish) Instalacja i sprzęt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
rarfcio_bed
n00b
n00b


Joined: 31 Jan 2020
Posts: 4
Location: Wrocław

PostPosted: Sat May 02, 2020 11:17 am    Post subject: Nowy sprzęt i ustawienia make.conf Reply with quote

Witam.
Jakiś czas temu udało się postawić działające Gentoo. Sprzęt był słaby (Pentium G4600, 16GB ram, ssd, płyta gł. aby tylko działało.
Teraz po majówce dotrze Threadripper 1920X, 32GB ram, ssd, płyta Asus ROG ZENITH.
Czy ktoś pomoże w ustawieniu pliku make.conf aby wykorzystać potencjał procka i płyty?
W internecie różnie piszą. A jeszcze nie znam na tyle Gentoo aby to ustawić dobrze samemu.
Z iXów to KDE Plasma. Przeglądarka to Chromium
Z góry dziękuję za pomoc.
Back to top
View user's profile Send private message
Belliash
Advocate
Advocate


Joined: 24 Nov 2004
Posts: 2501
Location: Wroclaw, Poland

PostPosted: Sun May 03, 2020 8:46 am    Post subject: Reply with quote

Nurtuje mnie 1 pytanie. Jaki jest sens kupowania Threadrippera pierwszej generacji? Wydajnosciowo i cenowo zblizony do konsumenckich Ryzenow 3000. Moze ma wiecej watkow, ale ma nizsze zegary i nizszy boost, wiec sumarycznie wychodzi porywnywalnie. W niektorych zastosowaniach jest nieco szybszy a w innych nieco wolniejszy niz Ryzen7 3700X. Do tego to TDP... 180W vs 65W. Wydajnosc per Watt, niestety przemawia na jego niekorzysc i to znaczaco. Rozumiem, ze ten konkretny model jest nieco tanszy od 3700X obecnie, ale plyta glowna z kolei duzo drozsza, wiec w ogolnym rozrachunku to komp oparty na Ryzenie bylby tanszy. Nie mowiac o jego utrzymaniu (pobor pradu).

Odnosnie make.conf - wystarczy ze ustawisz CFLAGS jak dla pierwszego zena i dopierzesz odpowiednio CPU_FLAGS_X86. Masz od tego app-portage/cpuid2cpuflags.
_________________
Asio Software Technologies
Belliash IT Weblog
Back to top
View user's profile Send private message
rarfcio_bed
n00b
n00b


Joined: 31 Jan 2020
Posts: 4
Location: Wrocław

PostPosted: Tue Jun 02, 2020 6:31 am    Post subject: Reply with quote

Belliash wrote:
Nurtuje mnie 1 pytanie. Jaki jest sens kupowania Threadrippera pierwszej generacji? Wydajnosciowo i cenowo zblizony do konsumenckich Ryzenow 3000. Moze ma wiecej watkow, ale ma nizsze zegary i nizszy boost, wiec sumarycznie wychodzi porywnywalnie. W niektorych zastosowaniach jest nieco szybszy a w innych nieco wolniejszy niz Ryzen7 3700X. Do tego to TDP... 180W vs 65W. Wydajnosc per Watt, niestety przemawia na jego niekorzysc i to znaczaco. Rozumiem, ze ten konkretny model jest nieco tanszy od 3700X obecnie, ale plyta glowna z kolei duzo drozsza, wiec w ogolnym rozrachunku to komp oparty na Ryzenie bylby tanszy. Nie mowiac o jego utrzymaniu (pobor pradu).

Odnosnie make.conf - wystarczy ze ustawisz CFLAGS jak dla pierwszego zena i dopierzesz odpowiednio CPU_FLAGS_X86. Masz od tego app-portage/cpuid2cpuflags.


Musiałem kupić procek, płytę gł miałem prawie za free a reszta była z poprzedniego kompa.

PS - Już zainstalowałem, ale jakoś nie mogę ogarnąć systemu na tym sprzęcie (na wcześniejszym G4600 grafa zintegrowana, pł. gł. aby działało) i wszystko poszło bez problemów. Tu mam radka 6670 i są schody ze sterownikami. I wcześniej instalowałem z tutoriala, którego już nie mogę znaleźć. Jeszcze pomęczę go pare dni i jak się nie uda to chyba znowu Arch stanie.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Polskie forum (Polish) Instalacja i sprzęt All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum